Jak inni ludzie w Polsce walczą i o co im chodzi: www.stopwiatrakom.eu - porozmawiaj o wiatrakach.



poniedziałek, 10 maja 2010

Russian Car Crash Compilation (Wypadki w Rosji)


 Niestety jest więcej takich filmów w internecie. Trafiłem na ten film przypadkiem i od razu przypomniałem sobie jak mój ojciec u schyłku komuny wybrał się do dawnego ZSRR do Zaporoża samochodem. To szczęście, że wrócił cało. Pamiętam jak opowiadał, że ciężarówki nie przestrzegają żadnych przepisów, wjeżdżają z dróg podporządkowanych bezpośrednio na skrzyżowania. Obowiązywało tam niepisane prawo: ten kto ma większe auto to tym samym ma większe uprawnienia na drodze.
  Pamiętam też jak na przełomie lat 80-90 XX wieku odwiedziła nas daleka rodzina z Rosji. Byli to Polacy przesiedleni przez Stalina w głąb Rosji na stepy Kazachstanu. Było to małżeństwo w wieku około 40 lat. Pamiętam, że po tym jak moja mama obwiozła ich po okolicy naszym samochodem kobieta z rodziny powiedziała do swojego męża - "spójrz tyle przejeździliśmy samochodem z Wandą, a ja nie mam rozbitego czoła". Na początku nie rozumieliśmy o co chodzi. Okazało się, że w Rosji ów mąż jest kierowcą ciężarówki i jak jedzie to gwałtownie przyspiesza lub hamuje bez ostrzeżenia i pasażerowie uderzają często głowami o przednią szybę.
 To straszne, że ludzie giną w wypadkach z powodu brawury. Sam dużo jeżdżę bo potrafię pokonać rocznie do 80000 km i widzę co się dzieje na drogach. Niejedno już widziałem ale to co jest pokazane na filmie z youtube i innych podobnych przechodzi wszelkie wyobrażenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz