Jak inni ludzie w Polsce walczą i o co im chodzi: www.stopwiatrakom.eu - porozmawiaj o wiatrakach.



niedziela, 16 stycznia 2011

Jarmark różności - Czacz.

Dzięki temu, że byłem w Lesznie miałem okazję pokonać jeszcze parę kilometrów aby osobiście zobaczyć czym jest Czacz.  Od dawna mnie kusiło aby pojechać do Czacza, nasłuchałem się wiele o tym jaka to rozmaitość przedmiotów przywożonych z całej Europy tam się znajduje. Wyobrażałem sobie, że pośród tej całej masy używanych sprzętów znajdzie się trochę prawdziwych antyków. Podejrzewam, że wiele osób myśli podobnie. A to rzeczywistość jest z goła inna.
Gdy ktoś się pojawi w Czaczu to pierwsze co przykuwa uwagę to gwar na głównej ulicy, dużo zaparkowanych aut, pawilony, stodoły i magazyny z towarami widoczne niemal w każdym podwórzu. Rzeczywiście pawilonów z przedmiotami do sprzedaży jest chyba ze 150 lub więcej. Jednak w każdym z punktów dominują współczesne przedmioty: meble, sprzęt AGD, RTV i niemal wszystko inne co do życia może być potrzebne.  Sam odwiedziłem około 30-40 punktów sprzedaży ale w całej tej masie dostrzegłem dosłownie kilka mogących mnie zainteresować przedmiotów. Jednak nie było tam specjalnych okazji cenowych. Moja konkluzja jest taka, że jeżeli jedzie tam ktoś w poszukiwaniu antyków to się zawiedzie podobnie jak ja.
Na szczęście we wsi jest jeden profesjonalny sprzedawca antyków który zgromadził całkiem sporą kolekcję ładnych mebli i innych wyrobów. Miło było spędzić czas i podziwiać meble barokowe, dziewiętnastowieczne oraz z początku XX wieku. Jest też tam trochę ciekawej porcelany, zegarów, lamp i drobnych przedmiotów do dekoracji wnętrz. Ów sprzedawca ma swoją siedzibę w domku z czerwonej cegły przy głównej ulicy, jego rzeczy również znajdują się w przyległej stodole i budynku gospodarczym. Cała jego ekspozycja robi bardzo dobre wrażenie. Szkoda tylko, że na tak dużą ilość punktów handlowych znajduje się tylko jedna osoba specjalizująca się w antykach. Co do cen to są takie jak w większości antykwariatów lub na Allegro. U tego właśnie Pana udało mi się kupić nocną szafkę eklektyczną z drewna dębowego - mój jedyny zakup w Czaczu. 



Na koniec kilka praktycznych rad: 
  • jadąc do Czacza waro ze sobą wziąć stare obuwie bądź gumowce bo w razie niepogody można grzęznąć w błocie. 
  • jeżeli ktoś tam będzie szukał wszelkich innych przedmiotów prócz antyków to będzie dla niego prawdziwy raj. Chcącym kupić antyki raczej polecam giełdy staroci, antykwariaty lub internet. 
  • jeżeli chodzi o poziom cen gdy znajdzie się jakiś antyk - zapobiegliwi sprzedawcy z uwagi na fakt, że raczej rzadko mają z takim towarem do czynienia wolą wyceniać te rzeczy wysoko aby przypadkiem nie stracić. 
  • jeżeli chodzi o  możliwość negocjacji cen w wypadku antyków to owszem są możliwe duże upusty ale na wybrakowanych bądź uszkodzonych przedmiotach. Rzeczy zadbane są cenione stosunkowo wysoko.
Dla chcących wiedzieć więcej polecam artykuł:  Ale czad w tym Czaczu! - gazetalubuska.pl

2 komentarze:

  1. Today, I went to the beach front with my kids. I found a
    sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her ear.

    She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic
    but I had to tell someone!

    Here is my blog - kanapy z funkcja spania

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging
    for? you made blogging look easy. The overall look of your
    website is great, let alone the content!


    Here is my weblog kanapy z funkcja spania

    OdpowiedzUsuń